Wykłady dla rodziców w roku akademickim 2019/2020
Uniwersytety Dziecięce Akademii WSB

Uniwersytety Dziecięce Akademii WSB to nie tylko zajęcia dla dzieci, ale także spotkania dla Rodziców i Opiekunów. Zachęcamy Państwa do uczestnictwa w zajęciach Akademii Świadomego Rodzica, w ramach której będą Państwo mogli skorzystać z wiedzy i doświadczenia m.in. psychologów, pedagogów i lekarzy.

Zajęcia Akademii Świadomego Rodzica realizowane są w trakcie wykładów dla dzieci (w godzinach od 9.30 do 10.20). Rodzice i Opiekunowie Studentów Uniwersytetów Dziecięcych Akademii WSB mogą z zajęć korzystać bezpłatnie. Obowiązuje rezerwacja miejsc. Formularze zgłoszeniowe dostępne są przy opisach wykładów, poniżej.

Ramowy harmonogram spotkań:

Agresja – nowe tabu! – Nina Myalska 16.11.2019 r.

 

Czym jest agresja? Jakie są rodzaje agresji. Autoagresja dzieci i młodzieży oraz jak radzić sobie z agresją? W czasie wykładu słuchacze zostaną zapoznani z definicją agresji i autoagresji. Zostaną również zapoznani z efektywnymi metodami radzenia sobie z agresją.

mgr Nina Myalska – Absolwentka filozofii Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu, gdzie zajmowała się komunikacyjną funkcją metafory w kulturze. Psychoterapeutka w nurcie poznawczo-behawioralnym, członek Polskiego Towarzystwa Psychoterapii Poznawczej i Behawioralnej. Absolwentka Uniwersytetu SWPS, gdzie ukończyła pomoc psychologiczną i rozwiązania systemowe dla rodzin w kryzysie. Pedagog terapeuta, rewalidant. W swojej pracy wykorzystuje biblioterapię, Metodę Dobrego Startu, teatrzyk Kamishibai, arteterapię, trening uważności i techniki relaksacyjne. Pracuje z rodzinami w kryzysie, z osobami ze spektrum autyzmu, dziećmi i młodzieżą z problemami emocjonalnymi czy trudnościami szkolnymi. Pomaga rodzinom adopcyjnym. Autorka opowieści o adopcji Kot, Tygrys i niebo pełne gwiazd…

Zgłoś swój udział, wypełnij formularz: kliknij tutaj.

Jak mówić żeby dzieci słuchały? Jak słuchać żeby dzieci mówiły? (kontynuacja tematu) – prof. nadzw. dr hab. Eugenia Rostańska 30.11.2019 r.

Strony internetowe z elementami sztucznej inteligencji, wszechobecne urządzenia mobilne i realistyczne gry komputerowe coraz częściej sprawiają, że komunikacja w rodzinie przenosi się ze świata realnego do wirtualnego. Sytuacja ta wymaga
od rodziców jeszcze większego zaangażowania w budowanie relacji i kształtowanie kultury świadomego komunikowania się.  Tytuł wykładu zaczerpnięty został z książki Adele Faber, która opracowała szereg ćwiczeń i wskazówek ułatwiających komunikowanie się z dziećmi – i… nie tylko z nimi.

prof. nadzw. dr hab. Eugenia Rostańska  profesor Katedry Pedagogiki Akademii WSB. Polonista, pedagog. Zakres zainteresowań naukowych to zagadnienia związane z edukacją dziecka, kompetencjami językowymi w edukacji, komunikacją edukacyjną i dojrzewaniem do bycia nauczycielem, a także funkcjonowaniem uczniów w systemie edukacji, w aspekcie rzeczywistym i jego rezultatach. Od 1994r. Ekspert MEN – rzeczoznawca podręczników i programów szkolnych. Wiceprezes Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Nauczycieli Edukacji Wczesnoszkolnej.

 Zgłoś swój udział, wypełnij formularz: kliknij tutaj.

Dziecko w sieci – dr inż. Krystian Mączka 8.02.2020 r.

 

Przed czym przestrzec dzieci i o co zadbać, aby przechytrzyć hakerów? Wszyscy korzystamy z Internetu i nowoczesnych technologii, ale czy wiemy, jak bezpiecznie poruszać się po wirtualnym świecie? Jak skutecznie unikać zagrożeń w sieci, szczególnie mając na uwadze bezpieczeństwo dziecka? Podczas prelekcji rodzice dowiedzą się jak chronić dzieci i siebie przed wirtualnymi zagrożeniami.

dr inż. Krystian Mączka –  Ekspert w zakresie przestępczości teleinformatycznej, biegły sądowy z zakresu informatyki śledczej, wykładowca akademicki (m.in. Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej, Krajowa Szkoła Sądownictwa i Prokuratury), ekspert Biura Ekspertyz Sadowych Fundacji „Ubi societas,ibi ius”. Związany z Uniwersytetami Dziecięcymi od roku 2014. Prowadzone wykłady dla dzieci m.in.: „O hakerach, botach i wirusach. Bezpieczeństwo w Internecie”.

Zgłoś swój udział, wypełnij formularz: kliknij tutaj.

 

Jak pomóc dziecku w nauce języka obcego? – dr Łukasz Mencner 18.04.2020 r.

Według badań najlepszym okresem na rozpoczęcie nauki języka obcego jest okres między 4. a 8. rokiem życia dziecka. Później maluchy mogą mieć problem z akcentem i wymową słówek.
Dzieci uczą się języka obcego intuicyjnie. Zachowują się w podobny sposób, w jaki przyswajają język ojczysty. Nauka przychodzi im naturalnie. Maluchy nie przejmują się tym, że czegoś nie rozumieją. Potrafią z kontekstu wyłowić główną myśl całego zdania. „Osłuchując” się z językiem, tworzą proste wypowiedzi, a mówiąc, nie obawiają się popełnić błędu. Co więcej, bez dokładnego tłumaczenia gramatyki dzieci są w stanie rozpracować reguły gramatyczne.
Jak więc pomóc dziecku w nauce języka obcego? Wskazówek udzieli dr Łukasz Mencner.

dr Łukasz Mencner – Adiunkt w Katedrze Pedagogiki Akademii WSB oraz wicedyrektor Szkoły Języków Obcych Akademii WSB. Nauczyciel akademicki z ponad 10-letnim doświadczeniem w nauczaniu dzieci oraz dorosłych. Doktor nauk o zdrowiu Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach oraz magister filologii angielskiej Uniwersytetu Śląskiego. Obszar badawczy obejmuje historię transferu wiedzy medycznej z Wielkiej Brytanii na Ziemie Polskie oraz modele kształcenia dzieci i dorosłych. Zaangażowany również w organizowanie kursów językowych dla wszystkich grup wiekowych oraz wdrażanie innowacyjnych metod nauczania języków obcych. rowerze.

Zgłoś swój udział, wypełnij formularz: kliknij tutaj.